Korábban a diszkriminatív reklámok alkalmazása, elfogadott marketing stratégia volt. Manapság azonban- amikor az alapelvek (elméletileg) már megváltoztak- egyre kevesebb ilyen hirdetéssel kellene találkoznunk. De ez valóban így van? Úgy vélem, napjainkban sem túl nehéz diszkriminatív elemeket felfedezni egy-egy reklámban.
A következő linkre kattintva, ötven olyan hirdetést láthatunk, amelyek csak tovább fokozzák a szélsőséges attitűdöket és ezzel erősítik a sztereotip gondolkodásmódot.
http://owni.eu/2011/03/12/racism-in-advertising-50-shocking-examples/
Ízelítőnek a Sony kép mellé, itt az egyik, Volkswagen autókat népszerűsítő reklám is:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.