A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) – a korábbi évekhez hasonlóan idén is – közzétette Education at a Glance (Az oktatásról dióhéjban) című jelentését. A 2013. évi kiadvány a 34 OECD-tagország – köztük 21 uniós tagállam –, valamint Argentína, Brazília, Dél-Afrika, India, Indonézia, Kína, Oroszország és Szaúd-Arábia oktatási rendszerét elemzi. A jelentés főbb eredményei:
º Az oktatási célú kiadások – a diákokra lebontott összegeket tekintve – csökkenő tendenciát mutatnak a legtöbb EU-tagországban.
º 2011-ben a 15–29 év közötti fiatalok 15%-a sem foglalkoztatásban nem állt, sem oktatásban, illetve képzésben nem részesült. Ez a szám 2012-re növekedett.
º Az EU-országokban magas – az OECD-átlagnál jóval magasabb – azoknak a diákoknak az aránya, akik a középfokú oktatási rendszeren belül szakképzésben részesülnek. Magyarországon legfeljebb a diákok 40%-a vett részt szakképzési programban, mely az alacsonyabb arányú országok közé tartozik. Ay OECD a szakképesítést szorgalmazza.
Forrás: Hbkik.hu
º A tanárok jövedelme az EU-országokban átlagosan 77–89%-át teszi ki a hasonló végzettségű és teljes munkaidőben dolgozó munkavállalók jövedelmének.Fizetésük – reálértéken számítva – hozzávetőleg 4%-kal csökkent 2009 és 2011 között.
º A nemek megoszlása javuló tendenciát mutat az EU-ország felsőoktatási rendszereiben, de a javulás nem egyenletes a különböző területeken.
A vizsgálat következtetése: Megtérülnek az oktatás fejlesztését és a fiatalok foglalkoztathatóságának javítását szolgáló beruházások.
A jelentés részleteiért kattintson ide.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.